A day at the zoo.

Jag höll ett tal på svenska C idag, ett argumenterande tal om varför skolan borde börja en timme senare på morgonen. Det gick faktiskt bra, även om jag var ganska nervös och inte hade övat så mycket :-P Konstigt nog lyckades jag hålla rösten stadig och hålla rollen (jag skulle låtsas prata på rektorernas årsmöte) även om jag skakade i hela kroppen. Det är det som är grejen med mig, som inte ens jag själv förstår ibland; att även om jag tycker att det är sjukt läskigt att hålla tal och sådant så tycker jag ändå någonstans att det är väldigt kul också. Och när jag väl "kommer över den där tröskeln" som Annica uttryckte sig, tror jag faktiskt att jag skulle kunna bli riktigt bra på det. 
Vissa blir chockade när jag säger det men jag har alltid tyckt att det är kul med drama. Och dessutom tycker jag att det är mycket lättare att spela en riktig roll med inlärda repliker i en pjäs, istället för att försöka vara mig själv och interagera med en publik. Jag har ingen aning om varför, men jag jobbar som sagt på det. Om man säger att det är något man skulle vilja hålla på med i framtiden, framstår man bara som "kändisgirig" och det gör man föresten så fort man säger att man vill jobba med media. "Jaha, du vill synas i TV" säger den andra lite snorkigt och avfärdar det. "Men vad vill du jobba med när du skaffar ett riktigt jobb då?". Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att jobba på en bank, som jurist, eller kontorsnisse. Gud, så tråkigt dessa människor måste ha! Ursäkta om jag förolämpat någon vars högsta dröm det är att få ett sånt jobb, men jag tycker i alla fall att det verkar väldigt tråkigt.    


Efter skolan gick i alla fall jag, picen, mikaela och alex till espresso house och hade en mysig fikastund :-D


                                  
Alex köpte varm choklad.                               Jag lyckades fånga MG på kort! Moahaha ;P

                                 
Alex posar.                                                        Sötispicen. ^^



Kommentarer
Postat av: picen

mahaha, mina söta små ponnisar!

2009-02-05 @ 22:49:30
Postat av: Jojjo

Hihi jag kommer ihåg hur vi alltid skulle spela teater på roliga timmen när vi var små! Eldjern och Busis Fjärt 4-ever in my <3!:D

2009-02-09 @ 12:53:46
URL: http://asfaltsblomma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0