Skolstart!



Nu börjar skolorna igen, ett bevis (tyvärr) på att det verkligen är höst. Som det slumpar sig så börjar både jag och mina syskon på nånting nytt i år. Min syster E hade upprop idag, hon är numera ettagluttare! :D Hon går dock kvar på samma skola och i samma grupp. En tradition på hennes ganska nybyggda skola är att alla barn släpper upp heliumballonger på uppropet. Vid varje ballong sitter en lapp där det står en mejladress som man kan skriva till om man hittar ballongen sen, och förra året hade det kommit svar ända från Åland (!) fick vi veta. Fett coolt ju! ^ ^,
Min brorsa som nu har fyllt 16 (shit alltså vad tiden går fort!) tar över efter mig på mitt gamla gymnasium. Dock en helt annan avdelning, han går natur och jag gick sam-media. Men det kan ju tänkas att han stöter på mina gamla lärare i korridorerna ;)
Och jag hade upprop för min kurs igår, dramatisk gestaltning som jag både sett fram emot och fruktat under hela sommaren. :P Jag försökte K att följa med mig dit, men han skulle till Oslo med sin pappa. Så jag hade så smått vant mig vid tanken att få gå dit helt ensam, när jag hör från Jojjo och får veta att hon är reserv till kursen! Så vi åkte dit tillsammans, och det var tur att vi hade varandra för vi var båda två väldigt nervösa. Jag svor på att om det inte varit för henne så hade jag helt enkelt vänt på klacken och åkt tillbaka hem igen. Men allt gick bra såklart, och Jojjo kom också in trots att hon var "sent antagen reserv" och typ den allra sista på listan. Nu är vi lediga fram till v. 36 så jag ska fixa kurslitteraturen och lite såna grejer. Och sen börjar det ^ ^ Det ska bli så himla roligt! :D

Önska mig lycka till :)
//Cicci

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Lycka till! :D

Visst är det LITE skönt att skolan har börjat igen? :)

2009-08-22 @ 08:03:47
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Hihi fy fan vad vi e bra! ^^

2009-08-24 @ 21:36:26
URL: http://johannachristersdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0