Idag stör jag mig på småsaker

Det finns bara så mycket som man tvingas stå ut med här i världen, vissa grejer allvarligare än andra. Här är en lista över några (utan inbördes ordning).

  • Vädret. Seriöst, hur kan man förväntas vara glad när allting är grått, kallt och regnigt? :(
  • Att tvingas gå upp klockan halv 7 på morgonen. Varför kan inte skolan börja klockan 9 istället? VARFÖR?
  • Breviksbussar. Sjukt dåligt timat på eftermiddagarna! Varje tisdag missar jag 815 med några få minuter och får vänta i 25.
  • Svenskar. Kallt och grått folk, precis som vädret. Snart drar jag till varmare breddgrader :D
  • Ipred-lagen. Kan inte myndigheter fatta att fildelningen är det bästa som hänt sedan... sedan nånting väldigt bra?! Det går inte att stoppa, gilla läget.
  • Ton med läxor. Det är en vecka till jullovet och jag har mer att göra än någonsin.
  • Elektronik. Vår hemdator och vår stora tv gick sönder - allt inom loppet av ett dygn.
  • Vi har fått en ny ytterdörr. Den är sjukt ful och passar inte alls, jag vill ha tillbaks den gamla!
  • Hur liten man kan känna sig ibland. Och ingen runt omkring märker. Eller så gör de det, men bryr sig inte.
  • Att aldrig få träffa släkten. Julbordet i helgen var första gången alla träffades på jag vet inte hur länge. Alla är upptagna jämt!
  • Folk som drar sig ur. Har man bestämt något med någon känns det helt naturligt när de ringer samma morgon och säger att de är för trötta, eller måste plugga, eller "mår skit", eller att de ringer tre dagar senare och säger: "ja just det, det glömde jag bort! Ska vi ta det om 5 veckor istället?"
  • Folk som tränger sig i busskön. Så sjukt omoget, men även 50-åriga tanter gör det. Nästa gång knuffas jag tills JAG hamnar längst fram.
  • Lera. Måste man köra ner fötterna i gummistövlar varje gång man ska ut?
  • Julklappar. Jag har inte köpt en enda och stressen tränger sig på.


Det var några :P stycken punkter som jag stör mig på just nu, hoppas ni blev lite klokare på varför ens humör har varit som det har.


Kommentarer
Postat av: S

Hahah xP Bussarna är och kommer alltid vara dryga i Brevik, alla vill ju komma in i bussarna också. DÅ får man säga "URSÄKTA?"

jag har köpa alla min julklappar :)

2008-12-16 @ 11:04:19
URL: http://rapegirl.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Hahaha!!! Precis så känner jag ibland! (Speciellt med Breviksbussarna, ofta vill jag bara döda någon när dom aldrig kommer, är svinkalla eller strular på annat sätt.)



=P Som pappa skulle ha sagt, det är det bästa som hänt sen rostat bröd! ;)



Kraaam <3

2008-12-17 @ 20:19:41
URL: http://asfaltsblomma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0