Freaky dag!

Haha, vilken knäpp dag det har varit idag :P Först lyckades jag med bedriften att försova mig för andra dagen i rad och fick stressa (mer än vanligt alltså) som en tok för att hinna med nästa buss. Som tur var kom jag bara en kvart försent till Cambridgelektionen, som var helt onödig by the way. Vi gick igenom WRITE (att tänka på när man gör writing delen) och formal och informal register, och båda har vi övat på hela terminen och kan ganska okej nu. Sen var det dags för idrott, och tack vare att jag försov mig hade jag inga ombyteskläder med mig. Vi skulle egentligen ha haft en elevledd lektion men eftersom det var 4 st ombytta (av 17) där just då så skippade vi det. Efter alla möjliga förslag inkluderande Yoga, stafetter (blä) och killerboll blev det tillslut "strumpfotboll" med en mjuk boll, eftersom vi var i den lilla salen där man inte får ha skor eller hårda bollar för att det finns speglar och grejer. Då hade det kommit fler så vi var 5 mot  5, inklusive vår lärare och Alex (som inte heller hade ombyte) och jag eftersom vi blev med tvingade :P Och sen så spelade vi hela lektionen och det var sjukt kul! Ingen var seriös och folk (mest Alex xD ) slängde sig till höger och vänster och på grund av den mjuka bollen och att ingen hade skor blev det ganska rörigt! Men skitkul ändå, nästan lika roligt som när vi spelade fotboll på Malma på en pytteliten, hal gräsplan och vi var typ 30 mot 30 :P
Sen efter lunchen hade vi textkommunikation och läste artiklar och såg på en film. Av nån anledning blev också den lektionen väldigt flummig med bland annat tuschpenna-krig,mest Alex och Filippa, haha det var sjukt kul som hon såg ut sen xD och jag har också streck på armarna och Alex fick fina smajlisar och "blåmärken".

Och nu sitter jag här och är nervös för Cambridgeprovet imorgon. Som man har sett fram emot och fruktat den dagen hela terminen (och förra året också!) men jag trodde aldrig att den skulle komma! Det är verkligen nu det gäller. Annica hade ett litet pep-talk med oss innan vi gick hem och då kändes det lite bättre. Men imorgon sätter jag mig tidigt på bussen tillsammans med Alex Emma och Filippa, och sen får det gå som det går. Bra, förhoppningsvis! :P

På torsdag blir det iaf Twilight och middag med Sabbi och Jojjo, det ska bli skitakul! :) Och i helgen julbord med släkten, mysigt mysigt. Och sen är det ju snart jullov! Yay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0