Cambridge Certificate in Advanced English

Jag tillbringade en stressig dag i ABF-huset igår, bestående av 4 prov för att testa vår kunskap i engelska. Vi kom dit vid tio i nio på morgonen (jag var övertygad om att vi skulle komma försent, att vakterna skulle vägra släppa in oss och att ett halvår av förberedelser skulle vara bortkastat, men vi hann) efter att ha tagit tunnelbanan mitt i rusningstrafiken (smarta som vi var ställde vi oss längst bak) och började direkt med del 1 som var reading. Det gick bra. När vi kom ut för en 10-minuterspaus kunde jag nästan se certifikatet på väggen med ett stort tryckt A på, men sen var det dags för writing. Vi fick 1 och en halv timme på oss att skriva två texter på ca 200 ord vardera, vilken mardröm för mig som alltid tar minst en vecka på mig att skriva den minsta lilla notis! (Jag har hållit på med min nyhetsartikel till Tyresö Nyheter i 3 månader, yay) Men nu tog jag mig i alla fall i kragen och hann skriva klart båda texterna, men efteråt kände jag mig långtifrån lika säker på att få ett bra betyg.

Sen fick vi generösa 40 minuters lunch, och vi gick till kebabhaket brevid där jag kastade i mig en kycklingrulle innan det var dags för del 3, use of english. Det är den del som brukar gå bäst för mig men det kändes inte jättebra den här gången och jag var nog lite ofokuserad. Jag blev klar i god tid trots allt. Sen var det bara en del kvar, listening, och äntligen gick det bra igen :-) Jag tror att jag satte nästan alla frågor på det provet.

Och nu måste man bara stå ut med väntan på 8 veckor innan resultatet kommer! Jag hoppas självklart på ett A, men jag blir glad om jag får ett B också. C skulle gå an. Men får jag D (då får man inget certifikat) blir jag ledsen! Förhoppningsvis blir det inte så. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0